Breaking News
«Όταν το 32% των Ελλήνων δικαιολογεί τον βιασμό»,της Θεοδώρας Μάμαλη

«Όταν το 32% των Ελλήνων δικαιολογεί τον βιασμό»,της Θεοδώρας Μάμαλη

 

Τις τελευταίες εβδομάδες το Timeline μας έχει πλημμυρίσει από τα αποτελέσματα μιας έρευνας που αμφισβητεί για ακόμα μια φορά τα επίπεδα της προόδου του ευρωπαϊκού συνόλου. Συγκεκριμένα, το 27% των Ευρωπαίων πιστεύουν ότι το σεξ χωρίς συγκατάθεση είναι δικαιολογημένο ή αποδεκτό, σε κάποιες περιπτώσεις. Στην Ελλάδα την ίδια άποψη εξέφρασε το 32% των ερωτηθέντων. Το δυτικό προσωπείο της Ελλάδας δεν είναι πρώτη φορά που πέφτει. Μπορεί συγκριτικά με τις γειτονικές βαλκανικές κι ανατολικές χώρες να είμαστε κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι αλλά αυτό μας καθιστά έναν ανεπτυγμένο λαό;

Από μικρή ηλικία σου μαθαίνουν ότι σε περίπτωση βιασμού καλυτέρα να φωνάξεις «Φωτιά» παρα «Βοήθεια». Τι είναι αυτό που πηγαίνει τόσο λάθος στην συμπεριφορά της κοινωνίας κι δεν είναι διατεθειμένη να βοηθήσει ένα θύμα σεξουαλικής επίθεσης; Για ποιο λόγο μετα το πέρας μιας επίθεσης γίνεται αξιολόγηση της εμφάνισης του θύματος; Αντί να αναρωτηθούμε τι έχει πάει λάθος στην δομή της κοινωνίας μας κι υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν ότι έχουν δικαίωμα να βιάζουν καθόμαστε κι αναλογιζόμαστε τις ευθύνες του θύματος.

«Μη μιλάς. Μη φωνάζεις. Το ήθελες. Δεν είπες όχι. Ντύθηκες προκλητικά. Το ήθελες. Ποιος θα σε πιστέψει; Όλοι ξέρουν τι είδους γυναίκα είσαι» . Με λίγα λόγια ο βιασμός μιας γυναίκας είναι ευθύνη της γυναίκας ενώ ο βιασμός ενός άντρα δεν υπάρχει καν ως έννοια στα μυαλά των περισσότερων.

Ο βιασμός γίνεται το πιο ορατό στίγμα μιας κουλτούρας που εξυπηρετεί στην αναπαραγωγή των συντηρητικών προτύπων. Αυτό συμβαίνει γιατί δικαιολογεί τη βία και την παραβίαση του πιο αδύναμου, αποκλείει και περιθωριοποιεί ό,τι παρεκκλίνει σε εμφάνιση από την ετεροκανονικότητα που η ίδια έχει θεσπίσει ενώ ταυτόχρονα θυματοποιεί τον παραβάτη των κανόνων που πάλι η ίδια έχει προσδιορίσει. Κάθε χρόνο, παραπάνω από τις μισές σεξουαλικές επιθέσεις δεν καταγγέλλονται από τον φόβο του στιγματισμού. Γιατί δίνουμε άλλοθι ως κοινωνία στις εγκληματικές συμπεριφορές; Για πόσο ακόμα;

About Θεοδώρα Μάμαλη

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*