Έρχεται το τέλος για τα ντίζελ αυτοκίνητα και στη Θεσσαλονίκη

Τι αναφέρει ο Γιώργος Σταθάκης για το ζήτημα των ντιζελοκίνητων

Το παράδειγμα των μεγάλων πόλεων που κάνουν… έξωση στα ρυπογόνα οχήματα ετοιμάζεται να ακολουθήσει η Ελλάδα, όπως επιβεβαιώνει στο Έθνος, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, με Θεσσαλονίκη και Αθήνα να είναι οι πρώτες πόλεις που θα δοκιμαστεί το μέτρο. 

Στη σταδιακή λοιπόν έξωση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και στη μείωση των βενζινοκίνητων τουλάχιστον σε ότι αφορά στα μεγάλα αστικά κέντρα, με παράλληλη ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, μέσω της παροχής κινήτρων, προκειμένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώματος του άνθρακα, προσανατολίζεται η κυβέρνηση.

Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο απομακρυνόμαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εμείς ως Πολιτεία, θα δώσουμε έμφαση στα θέματα των αυτοκινήτων και των μεταφορών με στόχο να φύγουμε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχημάτων” δήλωσε στο Έθνος, ο Γιώργος Σταθάκης.

Στο πλαίσιο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου αναµένεται τις προσεχείς ηµέρες να ανακοινώσει «πακέτο» κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης

Στα µέτρα αυτά εντάσσονται:

  • Η 10ετής προσαρµογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
  • Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευµατοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχηµάτων)
  • Η συνεργασία µε τις εταιρείες ηλεκτρισµού για την τοποθέτηση ρευµατοδοτών κατά µήκος των αυτοκινητοδρόµων.
  • Οι «καθαρές» και ασφαλείς µετακινήσεις αποτελούν, άλλωστε, προτεραιότητα για την ΕΕ, µε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις να έχουν ήδη προγραµµατίσει απαγόρευση κυκλοφορίας των οχηµάτων µε κινητήρες ντίζελ.

Στο πρόσφατο πρώτο άτυπο Συµβούλιο Υπουργών Υποδοµών και Περιβάλλοντος, οι Ελληνες εκπρόσωποι Χρήστος Σπίρτζης και Σωκράτης Φάµελλος χαρακτήρισαν σηµαντική την παροχή φορολογικών κινήτρων από την ΕΕ για την αγορά ηλεκτροκίνητων τουλάχιστον στις επαγγελµατικές κατηγορίες οχηµάτων, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία: «Προτάθηκε η µείωση φόρων ειδικά για τοµείς όπου αυτό είναι σχετικά εύκολο, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία, και µε αντικίνητρα που θα αποθαρρύνουν τη χρήση ρυπογόνων οχηµάτων».

Οι δύο υπουργοί πρότειναν οικονοµικά κίνητρα για τη γρήγορη ανάπτυξη υποδοµών για δηµόσιες µεταφορές, αλλά και υποδοµών ρευµατοδότησης για ηλεκτροκίνηση.