Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ένα cocktail δρόμος

Του Μιχαήλ Παπαβασιλείου

Το Athens Bar show 2017 έλαβε τέλος και όλοι περιμένουν το επόμενο με ακόμη μεγαλύτερο ενθουσιασμό! Το φετινό show ξεπέρασε κάθε προσδοκία και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε όλους όσους συμμετείχαν σε αυτή την φαντασμαγορική γιορτή των bartenders. Χιλιάδες κόσμος μαζεύτηκε στον ιστορικό χώρο της Τεχνόπολις στο Γκάζι, για να παρακολουθήσει πάνω από 60 σεμινάρια που αφορούσαν την μπαρ σκηνή και όχι μόνο.

Ο κόσμος και τα περίπτερα που σου πρόσφεραν να δοκιμάσεις τα προϊόντα τους ήταν ανάρπαστα, οι ποικιλίες εκατοντάδες και οι άνθρωποι που βρισκόντουσαν πίσω από τα μπαρ, σε μάγευαν από την κάθε τους κίνηση και κουβέντα. Η αλληλεπίδραση μεταξύ τόσο πολλών ανθρώπων του επαγγέλματος έκανε ακόμη πιο ενδιαφέρον το διήμερο 7 και 8 Νοέμβρη! Οι γνωριμίες που μπορεί ν’ αναπτύξει ένας μη επαγγελματίας μέσα εκεί είναι χιλιάδες. Επίσης εκτός από εμπειρογνώμονες το φεστιβάλ περιείχε και κόσμο ο οποίος πήγαινε για την εμπειρία και να γνωρίσει πώς λειτουργεί η μπαρ σκηνή, αλλά και τι μπορεί να σου προσφέρει σε σφαιρικές γνώσεις σαν ένας μέσος πολίτης που απλά επιθυμείς να πιεις ένα ποιοτικά και γευστικά καλό ποτό.

The Mastiha Project:

Η εγγύτητα συνδυάζει το ενδιαφέρον ενός ανθρώπου για το πόσο ενδιαφέρεται ή νοιάζεται για τα δρώμενα που εξελίσσονται στη χώρα κατά κύριο λόγο. Ένα από αυτά τα σεμινάρια που αναφέρθηκαν παραπάνω είναι το ”The Mastiha Project”, το οποίο είναι μία προσπάθεια ανάδειξης της μαστίχας ως μοναδικό προϊόν ονομασίας προέλευσης στον χώρο της γαστρονομίας και των μπαρ ειδικότερα. «Θέλουμε να μεταδώσουμε την αγάπη μας για την μαστίχα, σκεπτόμενοι πως θα αυξηθεί η ζήτησή της σαν προϊόν και θα δημιουργήσει μία μεγαλύτερη τόνωση της αγοράς». Με αυτά τα λόγια άρχισε ο Ιάκωβος Κωνσταντάς (head bartender) την ομιλία του στο σεμινάριο. Στην συνέχεια την σκυτάλη πήρε Γιάννης Γενοβίας που είναι Υπεύθυνος για την παραγωγή του μαστιχελαίου και της ΈΛΜΑ. «Για να βγάλει κάποιος τα λεγόμενα δάκρυα από ένα μαστιχόδεντρο, χρειάζεται να κάνει κάποιες τομές με κάποιο αιχμηρό αντικείμενο στο δέντρο και έπειτα η μαστίχα βγαίνει σαν δάκρυ και πέφτει στο έδαφος για να υποδεχθεί την ρητίνη. Μετά γίνεται η συλλογή και η επεξεργασία της για να χρησιμοποιηθεί ως προϊόν». Η μαστίχα έχει πολλές χρήσεις όπως: λικέρ, ποτά, dry spirits, αφεψήματα, τσίχλες. Η γεύση της όταν βγαίνει είναι πολύ πικρή και θέλει αρκετό χρόνο μέχρι να αναδείξει τη κανονική της γεύση.

Επόμενο στάδιο ήταν, η γευσιγνωσία οχτώ διαφορετικών brand της μαστίχας που η κάθε μία είχε διαφορετική γλυκύτητα, γεύση, οσμή και χαρακτήρα. Η διαφορά  μεταξύ τους αισθητή, ενώ στο τέλος επιλέχθηκε η καλύτερη, με τη σύμφωνη γνώμη όλων των tasters. Η συνέχεια επιφύλασσε ένα βίντεο 5 λεπτών για το πόσο σημαντική είναι η μαστίχα για τη πατρίδας μας και πόσο κύρος μπορεί να μας δώσει στο εξωτερικό εφόσον υπάρξει υποστήριξη του προϊόντος από τους ίδιους τους Έλληνες.

Aegean Cocktail and Spirits:

Είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο εγχείρημα πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα και είχε ως στόχο την ανάδειξη των ελληνικών προϊόντων και αποσταγμάτων. Η Τήνος ήταν το κύριο νησί επιστράτευσης γνωστών Bartender από το εξωτερικό και τον εγχώριο χώρο. Ο στόχος ένας, να δημιουργηθούν cocktails με τσίπουρο! Οι συνταγές πολλές και η κάθε μία αναδείκνυε το απόσταγμα με διαφορετικό τρόπο. Οι γεύσεις που δημιουργήθηκαν ήταν τόσο ωραίες και γευστικές, με αποτέλεσμα στο συγκεκριμένο σεμινάριο να μυηθούν όλα αυτά που έζησαν οι bartenders εκεί και να στείλουν το δικό τους μήνυμα. «Το τσίπουρο είναι ένα προϊόν που συνδυάζεται απίστευτα σε cocktail και σε ταξιδεύει στην Ελλάδα με μία συνοδεία μεζέδων» αυτά ήταν τα λόγια του Sullivan Doh, ενός φημισμένου ανθρώπου στην γαλλική bar σκηνή στο τέλος του διαλόγου του.

Η Ελλάδα είναι μία χώρα που μπορεί να εμπιστευτεί, να προστατεύσει και να προωθήσει τα προϊόντα της σε όλο τον κόσμο. Κάνοντάς τα φημισμένα brands και την πρώτη επιλογή στα πιο γνωστά Bars του κόσμου!