“Δεν πληρώνω”

Αρθρο γνώμης του Κωνσταντίνου Μπουκουβάλα

“Δεν πληρώνω”. Μια έκφραση πάνω στην οποία στήθηκαν καριέρες στην μνημονιακή Ελλάδα. Σηκωμένες-σπασμένες μπάρες, τσαμπουκάς, κινητοποιήσεις και στο τέλος;

Διόδια παντού!

Στην Εγνατία; Με κλειστούς τους παραδρόμους για τα φορτηγά δημοσίας χρήσεως, γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα σε παραλαβές/παραδόσεις σε χιλιάδες επαγγελματίες, η κίνηση διοχετεύεται ήδη με το στανιό στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι ώστε να εφαρμοστεί εκ των υστέρων το ιταλικό σύστημα των πλευρικών διοδίων, αφού θα έχουμε συγκεντρώσει το απαιτούμενο κεφάλαιο από τα κορόιδα.

Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Στην χώρα όμως των θαυμάτων που ζούμε, πρώτη προτεραιότητα είναι να παρουσιαστεί ένα ψευδεπίγραφο πλεόνασμα, ένα πλασματικό κεφάλαιο το οποίο θα αποπροσανατολίσει τους θεσμούς πείθοντας τους προσωρινά πως η Ελλάδα προοδεύει. Ένα κεφάλαιο, που θα συγκεντρωθεί στο Εθνικό Ταμείο για τα διόδια και θα διευκολύνει το αλισβερίσι με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες.

Στην Θεσσαλονίκη; Αν είσαι από Λαγκαδά, Δρυμό και ευρύτερη περιοχή, ατύχησες. Θα κάνεις στάση στο Ωραιόκαστρο καθημερινά. Θα μου πεις, τι είναι €1; €1 να πας και €1 να έρθεις μας κάνουν €2. €2×5 ημέρες μας κάνει €10. €10×4 εβδομάδες μας κάνει €40. €40×12 μήνες μας κάνει €480. Πιστεύω αν δε δυσκολεύεται κάποιος με αυτό το πρόσθετο κόστος στη ζωή του, μάλλον έχει βρεί την κότα που γεννάει τα χρυσά αυγά.

Όλοι μας θέλουμε αυτοκινητόδρομους ποιότητας όπως αυτούς που χρησιμοποιούμε στην Ιταλία, στην Γαλλία, στην Γερμανία, στην Αυστρία. Ίσως όμως αυτό δε σχετίζεται μόνο με τα διόδια, αλλά και τις συμφωνίες-συμβάσεις παραχώρησης, την ατιμωρησία για τις κακοτεχνίες, την ελλιπή φροντίδα χλωρίδας και πανίδας των αυτοκινητοδρόμων εκ μέρους της πολιτείας. Για να μη πούμε και για τα παράνομα και αντιαισθητικά λάβαρα των κέντρων διασκέδασης που αποτελούν άμεσο κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος. Επιτρέπεται ο/η αντιπεριφερειάρχης να κατεβαίνει και να τα ξηλώνει με τα ίδια του τα χέρια;

 

Χρειάζεται συνολική θεώρηση του ζητήματος των αυτοκινητοδρόμων, οδηγική παιδεία και οδηγική εμπειρία. Όμως όταν στην θέση των decision makers έχουμε βάλει τους εκπροσώπους του κινήματος “δεν πληρώνω”, το αποτέλεσμα δυστυχώς θα είναι “πληρώνω και μάλιστα ακριβά”.