Θεσσαλονίκη: Καταγγελία παραπληγικού επιβάτη ότι δεν τον άφησαν να ανέβει σε τρένο – Η απάντηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συλλόγου, Κωνσταντίνος Κωνσταντής, η διαμαρτυρία έγινε με αφορμή την άρνηση υπαλλήλων του Σταθμού να του βγάλουν εισιτήριο για να ταξιδέψει προς Αθήνα, καθώς δεν θα μπορούσε να επιβιβαστεί με το ηλεκτροκίνητο καροτσάκι του.

“Με ενημέρωσαν ότι επειδή ακόμα δεν είναι σε χρήση τα ειδικά ανυψωτικά μηχανήματα, δεν μπορούν να ανεβάσουν το καροτσάκι μου στην αμαξοστοιχία, οπότε μου απαγόρευσαν να ταξιδέψω. Κι ας τους είπα ότι αναλαμβάνω εγώ την ευθύνη για τον τρόπο που θα μπει το καρότσι στην αμαξοστοιχία” διευκρίνισε ο κ.Κωνσταντής προειδοποιώντας ότι η σημερινή κινητοποίηση “είναι μόνο η αρχή”.

Τι απαντάει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τη διαβεβαίωση ότι ο ΟΣΕ δεν έχει μέχρι σήμερα παραδώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ειδικό ανυψωτικό μηχάνημα, που είναι απαραίτητο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών με κινητικά προβλήματα, δίνει με σημερινή ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Στην ίδια ανακοίνωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει ότι ουδέποτε αρνήθηκε να εξυπηρετήσει τον εν λόγω επιβάτη και προσθέτει ότι παρότι ο πολίτης δεν ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία για την εξυπηρέτησή του, καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια για να καταστεί δυνατή η επιβίβασή του.
Αναλυτικότερα, όσον αφορά την προμήθεια του μηχανήματος, στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι “η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δρομολογήσει από τα μέσα του 2017 όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προς τον ΟΣΕ -ο οποίος έχει και την ευθύνη για τη λειτουργία των Σιδηροδρομικών Σταθμών- ώστε να υπάρξει η προμήθεια των ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων, που απαιτούνται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών που έχουν ειδικές ανάγκες. Ο ΟΣΕ μέχρι σήμερα δεν έχει παραδώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τέτοιο ανυψωτικό μηχάνημα”

Σχετικά με τον επιβάτη υπογραμμίζεται ότι αυτός προσήλθε στον σιδηροδρομικό σταθμό στις 7.00 π.μ. για να επιβιβαστεί σε αμαξοστοιχία που είχε προγραμματισμένη αναχώρηση στις 7.04 π.μ. “Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για την καλύτερη διευκόλυνση των πελατών μας με κινητικά προβλήματα έχει δημοσιοποιήσει και ενημερώσει το επιβατικό κοινό ότι είναι απαραίτητη η επικοινωνία με την εταιρεία 48 ώρες πριν από το δρομολόγιο. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή στους ανθρώπους και στις συλλογικότητες που τους εκπροσωπούν (…) Ο λόγος για την ύπαρξη της διαδικασίας επικοινωνίας είναι ότι χρειάζεται πρόσθετο προσωπικό και εξοπλισμός (…) Παρόλο που ο συγκεκριμένος επιβάτης δεν ακολούθησε τη ανωτέρω διαδικασία (…)τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ήταν έτοιμα σήμερα να τον εξυπηρετήσουν (…) Επίσης, ο εν λόγω επιβάτης, αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δικό της ελαφρύτερο αμαξίδιο προκειμένου να διευκολυνθεί η επιβίβασή του στο τρένο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε ουδέποτε αρνήθηκε να εξυπηρετήσει επιβάτη της, πολλώ δε μάλλον επιβάτη ΑμεΑ και ειλικρινά λυπάται για την ταλαιπωρία που υπέστη” επισημαίνεται στην ανακοίνωση._

Aπάντηση ΟΣΕ

Κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και του ΟΣΕ για το ποιος ευθύνεται και δεν είναι σε χρήση τα ανυψωτικά μηχανήματα που απαιτούνται για την καλύτερη εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα, με αφορμή το περιστατικό με επιβάτη ΑμεΑ στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, ο ΟΣΕ με ανακοίνωσή του απαντά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που υποστηρίζει πως ο ΟΣΕ μέχρι σήμερα δεν της έχει παραδώσει ειδικό ανυψωτικό μηχάνημα για άτομα με ειδικές ανάγκες, ότι ήδη  έχουν παραλειφθεί δύο μηχανήματα τα οποία και έχουν διατεθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είναι στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.

“O Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε) συμπράττει στην αναγκαία προμήθεια ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στις αμαξοστοιχίες, τα οποία θα διατεθούν σε σταθμούς, ανάλογα με τις διαπιστωμένες ανάγκες που υπάρχουν. Ήδη  έχουν παραλειφθεί δύο μηχανήματα τα οποία και έχουν διατεθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.

Με ιδιαίτερη ευαισθησία, η διοίκηση του ΟΣΕ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν, ωστόσο θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι τα θέματα  επιβίβασης και μεταφοράς των επιβατών – επομένως και η χρήση των ανυψωτικών μηχανημάτων- ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με προβληματισμό παρατηρούμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ενημερώνεται ως όφειλε, για θέματα τόσο σημαντικά όπως η παράδοση των ανυψωτικών μηχανημάτων για την εξυπηρέτηση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων όπως τα άτομα με κινητικές δυσκολίες. Για τον λόγο αυτό, ενημερώνουμε ότι εδώ και καιρό τα δύο πρώτα ανυψωτικά μηχανήματα είναι αποθηκευμένα σε χώρους της με ΤΡΑΙΝΟΣΕ με άμεση πρόσβαση, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη” αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με νέα ανακοίνωση της  ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Κωνσταντής αποβιβάστηκε στον σταθμό Λαρίσης με τη βοήθεια του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεχόμενος αυτήν τη φορά τη χρήση του ελαφρότερου αμαξιδίου, που διαθέτει η εταιρία. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας το δικό του ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο, μεταφέρθηκε με συνοδεία και μέριμνα του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον σταθμό του ΜΕΤΡΟ και συνέχισε το ταξίδι του, αφού ευχαρίστησε το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη βοήθεια που του παρείχαν.