Ιδιαίτερα ή φροντιστήριο; Ποια είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος για να αγαπήσουν τα παιδιά μια ξένη γλώσσα;

Πολλοί γονείς αναρωτιούνται ποια επιλογή είναι πιο αποτελεσματική όσον αφορά την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας από τα παιδιά τους. Πέρα από το οικονομικό κριτήριο που υπεισέρχεται βέβαια σε αυτή την επιλογή, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που την επηρεάζουν ανάλογα με τους στόχους της κάθε οικογένειας και τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τη μάθηση των παιδιών τους.

Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι πως το κάθε παιδί είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει το δικό του «παράθυρο γνώσης» το οποίο οι γονείς και κυρίως οι καθηγητές πρέπει να ανακαλύψουν και να το τροφοδοτούν συνεχώς με καινούρια ερεθίσματα. Ας δούμε όμως ποιες είναι οι βασικές διαφορές ανάμεσα στους δυο αυτούς τρόπους μάθησης.

Γιατί ιδιαίτερο;

Ένας καθηγητής που παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα ακολουθεί τον ρυθμό μάθησης του μαθητή που έχει απέναντί του, το μάθημα είναι στοχευμένο πάνω στα χαρίσματα και τις αδυναμίες του, τις συγκεκριμένες ανάγκες του και την επίδοσή του. Ο ίδιος ο μαθητής υπαγορεύει στον καθηγητή πού πρέπει να σταθεί περισσότερο, τι μπορεί να παραλείψει, σε τι χρειάζεται να επανέλθει. Όλο αυτό είναι κέρδος για έναν μαθητή που νιώθει ενεργός «συνδιαμορφωτής» του μαθήματος και αισθάνεται ότι η πράξη της μάθησης τον αφορά και τον περιλαμβάνει.

Εξάλλου, είναι παιδιά που απολαμβάνουν αυτή τη σχέση αποκλειστικότητας που χτίζεται μεταξύ τους και του καθηγητή άρα και τη γνώσης. Πολλοί μαθητές ανθίζουν καλύτερα όταν γνωρίζουν ότι το όλο μάθημα είναι προσαρμοσμένο «απάνω» τους, μπορούν ανά πάσα στιγμή να ρωτήσουν τις απορίες τους, να μην χρειάζεται να περιμένουν τη «σειρά» τους για να απαντήσουν σε ένα ερώτημα.

Γιατί φροντιστήριο;

Το μάθημα σε ένα φροντιστήριο αγγλικών έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της μάθησης που αναπτύσσονται σε μια τάξη που αποτελείται από μαθητές με διαφορετικούς χαρακτήρες αλλά και ρυθμούς μάθησης. Αυτός ο «μικρόκοσμος» ευνοεί την κοινωνικότητα και την επικοινωνία μεταξύ των μελών του αλλά και τη μάθηση που προκύπτει από την ζύμωση, την αναγνώριση του «λάθους», τον έπαινο του «σωστού», την ενθάρρυνση της προσπάθειας.

Υπάρχουν μαθητές που έχουν πιο αποδοτική επαφή με τη γνώση όταν αυτή λαμβάνει χώρα σε μία τέτοια ατμόσφαιρα και αποδίδουν καλύτερα σε ένα περιβάλλον τάξης. Ο κάθε μαθητής έχει διαφορετικά εσωτερικά κίνητρα που τον κινητοποιούν να μαθαίνει και οι γονείς, οφείλουμε, να είμαστε σε θέση να διαισθανθούμε και να συζητήσουμε μαζί του τι μετράει πιο πολύ στο παιδί μας και ποια είναι η δική του «comfort zone» που ενεργοποιεί τη διάθεση του να μάθει.

Σε κάθε περίπτωση, θεμιτό είναι να εμπλέκουμε και τον μαθητή σε αυτή τη διαδικασία επιλογής ώστε να επενδύει και ο ίδιος στην πράξη αυτή και να αισθάνεται ενεργά ότι πρόκειται για τη δική του μάθηση άρα πρέπει να έχει συμμετοχή και συνειδητή σχέση μαζί της.

Το κείμενο αυτό υπογράφει η συντακτική ομάδα της Nannuka.
Στη Nannuka θα βρείτε αποτελεσματικούς καθηγητές αγγλικών που θα ενισχύσουν στο παιδί σας τη χαρά της εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας!

Πηγή: dikaiologitika.gr
Πηγή φωτογραφίας: dikaiologitika.gr