Οι πανελλήνιες ένας θεσμός που έχει ριζώσει για τα καλά

Άρθρο γνώμης του Χρήστου Κατσαρώνα

Ιούλιος του 2018.

Eδώ και μερικές μέρες έχουν βγει τα αποτελέσματα των γραπτών. Κάποιοι πέτυχαν τα μόρια κάποιοι όχι. Όλοι ασχολούνται με αριθμούς «χίλια πάνω χίλια κάτω». Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι σταθερό κυβέρνηση με την κυβέρνηση αλλάζει ή τροποποιεί το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό δεν βοηθάει τους υποψήφιους, την μια χρονιά είναι ένα κεφαλαίο παραπάνω την άλλη χρονιά ένα κεφάλαιο λιγότερο. Οι καθηγητές όλοι την χρονιά τρέχουν πανικόβλητη να βγάλουν την ύλη με κάθε κόστος αψηφώντας την ψυχολογική κατάσταση των μαθητών. Φορτώνουν τους μαθητές με κείμενα ασκήσεις που έχουν ημερομηνία λήξης σε μερικούς μήνες. «Ένας αληθινός κατακλυσμός  στον εγκέφαλο των μαθητών από πληροφορίες σημαντικές και αχάριστες».

   Το σημαντικότερο που πολύ το λένε αλλά δεν αλλάζει τίποτα είναι ορθός ο θεσμός των πανελλήνιων εξετάσεων. Μήπως θα υπήρχε κάποιος καλύτερος τρόπος εισαγωγής των μαθητών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και στα Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ). Θα πρέπει να βρεθεί ένας νέος καινούριο σύστημα καινοτόμο και πιο αποτελεσματικό καθώς μια κοινωνία μορφωμένη και πεπαιδευμένη θα είναι και πιο αποτελεσματική και πιο λειτουργική σε αρκετούς τομείς.


  Αυτοί που πέτυχαν έχει καλώς θα συνεχίσουν τον δρόμο που τραβήξαν στην ζωή του. Οι άλλοι που απέτυχαν πως θα καταφέρουν να ξεφύγουν από την σκιά της αποτυχίας. Γι’ αυτό πρέπει να δημιουργηθεί ένα νέο σύστημα πιο αξιοκρατικό και πιο ευέλικτο που θα δίνει περισσότερες πιθανότητες και ευκαιρίες στους υποψήφιους.