Πανελλήνιες: Τι λέει ο πρώτος των… πρώτων σε όσους δεν τα κατάφεραν;

Ο μαθητής που συγκέντρωσε 19.650 μόρια συμβουλεύει:

Φέτος, ο… νικητής των Πανελληνίων προέρχεται από τη Θεσσαλονίκη.

«Ηξερα ότι είχα δώσει το 100% των δυνατοτήτων μου στις πανελλαδικές αλλά δεν περίμενα τέτοια πρωτιά. Περίμενα ότι τα είχα πάει καλά, αλλά όχι τέτοια επιτυχία» δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Θεόφιλος Νάστας, ο πρώτος των πρώτων που …τερμάτισε το «κοντέρ» των Πανελλαδικών με 19.650 μόρια και ετοιμάζεται να ζήσει τώρα το όνειρο ως φοιτητής της Ιατρικής Σχολής στο ΑΠΘ.

Ο Θεόφιλος Νάστας, απόφοιτος του 1ου Γενικού Λυκείου Ωραιοκάστρου είναι από τα πρόσωπα που ξεχώρισαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς έγραψε, 20 στη Φυσική, 19.7 στη Χημεία, 19.6 στη Βιολογία και 19.3 στην Έκθεση.

«Έλεγα στον εαυτό μου πως αν ήταν να δώσω πανελλαδικές ήθελα να περάσω μόνο ιατρική και σίγουρα να κάνω ότι καλύτερο μπορώ. Γενικά ήταν ο στόχος μου η πρωτιά για να μπορέσω, αν δεν τον πετύχω, να έχω και άλλες επιλογές να περάσω κάπου και να είμαι πρώτος. Πάντα θέτω πιο ψηλούς στόχους από αυτούς που περιμένω, επομένως τώρα που τον πέτυχα είμαι παραπάνω ευχαριστημένος» αναφέρει χαμογελώντας και μιλά για τον επόμενο, κοντινό στόχο που βάζει στον εαυτό του.

«Θέλω έτσι όπως μπήκα, να μάθω όσα μπορώ περισσότερα μου επιτρέπουν οι δυνατότητές μου για αυτή την επιστήμη. Όχι πρωτιά για την πρωτιά, αλλά για έναν βαθμό που με ευχαριστεί, που θα δείχνει πως έχω δώσει το 100% των δυνατοτήτων μου στο να μάθω αυτή την επιστήμη.»

Απευθυνόμενος σε συνυποψηφίους του που δεν έφεραν στις εξετάσεις το αποτέλεσμα στο οποίο στόχευαν καταλήγει:

«Οι πανελλαδικές είναι μόνο μία από τις ευκαιρίες που μας δίνονται στη ζωή. Το ότι έφυγε τη συγκεκριμένη στιγμή για αρκετά παιδιά δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλες ή ότι δε θα υπάρξουν ξανά του χρόνου στις πανελλαδικές. Υπάρχουν και άλλοι δρόμοι εκτός από την τριτοβάθμια εκπαίδευση που μπορεί να ακολουθήσει κανείς. Δεν είναι το θέμα μόνο η αριστεία στα μαθήματα, αριστεία μπορεί να υπάρξει και στα αθλήματα και στη μουσική, παντού. Πρέπει να βρουν τι τους ευχαριστεί πραγματικά και να το ακολουθήσουν για να είναι και καλοί σε αυτό που κάνουν.»

Διάβασμα στην περίοδο της καραντίνας

Μιλώντας στις 14 Ιουλίου για πρώτη φορά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και σχολιάζοντας τις συνθήκες – στην εποχή της καραντίνας- κάτω από τις οποίες επιτεύχθηκε η υψηλή βαθμολογία, ο 18χρονος είχε σημειώσει, μεταξύ άλλων ότι «θέλει πάρα πολύ μεγάλη προσωπική προσπάθεια και υπομονή ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Δεν αρκεί ούτε το σχολείο, ούτε το φροντιστήριο, όσο καλά και να είναι».

«Η αλήθεια είναι πως ήμουν από τους τυχερούς, καθώς είχα τελειώσει την ύλη όταν ξεκίνησε η καραντίνα, οπότε ήταν μία περίοδος που έκανα προσωπικά δουλειά σπίτι, συνεχίζοντας τα φροντιστηριακά μαθήματα μέσω zoom. Οι δυσκολίες άρχισαν πριν την καραντίνα, στην αρχή της χρονιάς ακόμη, γιατί είχαμε τις αλλαγές στο σύστημα, οι οποίες εμένα τουλάχιστον με επηρέασαν πολύ στον τρόπο διαβάσματος. Τα πράγματα με την ύλη σταθεροποιήθηκαν κάπου τον Φεβρουάριο, πριν ακόμη μειωθεί η ύλη λόγω της καραντίνας. Για παράδειγμα στην έκθεση με την εισαγωγή της Λογοτεχνίας κάθε εβδομάδα διάβαζα με διαφορετικό τρόπο, στη Φυσική άργησαν κάποιες οδηγίες, στη Χημεία επίσης… Ήταν μία διαρκής προσπάθεια προσαρμογής, που εκτός από το διάβασμα, ήθελε πολλή επιμονή και υπομονή… Δε νομίζω, όμως ότι έγιναν τρομερές ανακατατάξεις από την καραντίνα, δεν έγιναν οι τελευταίοι οι πρώτοι ή οι πρώτοι τελευταίοι….».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ