ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

επιμέλεια: Θεοπίστη Αρτζόγλου, φιλόλογος

 

Τα τελευταία χρόνια ο τομέας της εκπαίδευσης αποτελεί ‘’πόλο έλξης’’ του εκάστοτε αρμόδιου Υπουργού, με αποτέλεσμα να αριθμούνται πολλές – και ουσιαστικές- αλλαγές ως προς τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (βλ. κοινωνιολογία που αντικαθίσταται από τα λατινικά) κι ως προς τον τρόπο εξέτασής τους(Τράπεζα Θεμάτων).

Έτσι, λοιπόν, από Σεπτέμβρη η κοινωνιολογία θα διδαχθεί για τελευταία χρονιά, αφού τα παιδιά που θα συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις το έτος 2021-2022 (δηλαδή, οι μαθητές που από Σεπτέμβριο θα είναι Β’ Λυκείου), θα εξεταστούν στο μάθημα των λατινικών και πάλι. Επίσης, από Σεπτέμβρη θα επανέλθει ο συντελεστής βαρύτητας σε δύο μαθήματα από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Υπενθυμίζουμε ότι και γι’ αυτό το σχολικό έτος (2020-2021) τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την κατεύθυνση των ανθρωπιστικών σπουδών είναι τέσσερα (4) : 1. Αρχαία 2. Ιστορία 3. Κοινωνιολογία 4. Έκθεση-Λογοτεχνία.

Ακόμη σημαντικότερες αλλαγές θα ακολουθήσουν ως προς τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων για τους μαθητές που τον Σεπτέμβρη θα είναι Α’ Λυκείου. Σε αυτούς θα ισχύσει η Τράπεζα Θεμάτων. Όπως ορίζει το άρθρο 9 του Πολυνομοσχεδίου στην πρώτη του παράγραφο ‘’Για τα εξεταζόμενα μαθήματα των προαγωγικών εξετάσεων των μαθητών της Α′ και Β′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, καθώς και των απολυτήριων εξετάσεων της Γ′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου επιλέγονται υποχρεωτικά θέματα εξετάσεων κατά το ήμισυ από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.)’’. Περαιτέρω διευκρινίσεις για τα ποια θα είναι αυτά τα εξεταζόμενα μαθήματα των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων θα δοθούν εν καιρώ. Όσον αφορά το ‘’έτερο ήμισυ’’ της επιλογής των θεμάτων που αναφέρει το άρθρο, αυτό θα καθοριστεί από μία ομάδα διδασκόντων της β’ βάθμιας, η οποία θα κληθεί να επιλέξει τις θεματικές και να διαμορφώσει τα θέματα. Αυτά θα ανακοινωθούν εγκαίρως στις σχολικές μονάδες για να αρχίσει και η κατάλληλη προετοιμασία των μαθητών.

Κατόπιν τούτων, συνιστάται οι μαθητές να λάβουν υπόψιν τους όλα τα επιλεγέντα για τις προαγωγικές εξετάσεις σε κάθε βαθμίδα του Λυκείου μαθήματα, καθώς αυτά – πιθανότατα με το συνυπολογισμό κάποιου συντελεστή- θα συνδιαμορφώσουν τον τελικό προβιβάσιμο στην ανώτατη εκπαίδευση βαθμό. Οι μαθητές της Α’ Λυκείου καλό θα ήταν να είναι υποψιασμένοι προς αυτήν την κατεύθυνση και να προετοιμαστούν κατάλληλα. Οι τρεις χρονιές στο Λύκειο θα είναι εξίσου σημαντικές και καθοριστικές. Το σύστημα αυτό είχε εφαρμοστεί και στο παρελθόν κι είχε δεχθεί αρκετές κριτικές. Φτάνει να δούμε πως θα λειτουργήσει αυτή τη φορά για τις νέους μαθητές του Λυκείου.