«Πώς να χάσω κιλά;» : η αρχή είναι το ήμισυ του παντός

Άρθρο γνώμης της Λένας Κιούρα

 

Πώς να χάσω κιλά; Πώς να γίνω fit μέχρι το καλοκαίρι; Πώς να σταματήσω να τρώω; Είμαι σίγουρη πως δεν ήταν λίγες οι φορές που πληκτρολόγησες αυτές τις ερωτήσεις στην μηχανή αναζήτησης της Google προκειμένου να σου βρει μια ικανοποιητική -και βολική θα έλεγα εγώ- απάντηση. Ωστόσο, όπως κι όλα τα πράγματα σ’ αυτή τη ζωή, έτσι και η υγιής απώλεια βάρους απαιτούν θυσίες. Το μόνο που χρειάζεται είναι θέλησηυπομονή και ένα ισχυρό κίνητρο για να πετύχεις τον στόχο σου. Αν είσαι αποφασισμένος/η, πάμε να ξεκινήσουμε!

Η συνταγή της επιτυχίας

  1. Πάρ΄το απόφαση

Επιτέλους! Πόσες φορές ακόμα θα ορκιστείς ότι “από Δευτέρα” θα ξεκινήσεις δίαιτα; Παρόλα αυτά ξέρω τον λόγο που σε αποτρέπει να το κάνεις. Και δεν είναι άλλος από τη λέξη “δίαιτα“. Διάγραψε, λοιπόν, αυτή τη λέξη από την μακροπρόθεσμη μνήμη σου και πάμε πάλι από την αρχή. Η δίαιτα δεν αποτελεί παρά έναν εξαντλητικό τρόπο απώλειας υγρών και βάρους με βραχυπρόθεσμη διάρκεια. Για να αποκτήσεις το υγιές και δυνατό σώμα που ονειρεύεσαι πρέπει να εντάξεις στο λεξιλόγιό σου και κυρίως στη ζωή σου την λέξη “διατροφή“. Το 50% του στόχου σου έχει ήδη επιτευχθεί.

  1. Απομάκρυνε όλες τις τροφές-πειρασμούς από την κουζίνα σου

Γλυκά, σνακς και διάφορες άλλες τροφές με μηδενική θρεπτική αξία για τον οργανισμό σου θα πρέπει να αποτελέσουν παρελθόν. Άνοιξε, λοιπόν, τα ντουλάπια και ξεκίνα να μαζεύεις. Πριν πετάξεις στη σακούλα όλα αυτά τα τρόφιμα (μπορείς κάλλιστα να τα δώσεις σε κάποιον φίλο σου αν είναι κλειστές οι συσκευασίες), πάρε χαρτί και μολύβι και κατάγραψε όλα αυτά που ετοιμάζεσαι να ξεφορτωθείς (θα καταλάβεις αργότερα το γιατί). Ο κάδος των σκουπιδιών σου πρέπει να γεμίσει με ό,τι -ίσως- σε ωθήσει στο να παρεκκλίνεις από τον στόχο σου.

  1. Ουδείς αναντικατάστατος

Πάρε τη λίστα με τα τρόφιμα και ξεκίνα να ψάχνεις στο ίντερνετ υγιεινές τροφές που μπορούν να τα αντικαταστήσουν. Υπάρχουν άπειρες επιλογές από υγιεινά σνακς, γλυκίσματα κλπ. Κάνε μια νέα λίστα και επισκέψου το supermarket της γειτονιάς σου για να προμηθευτείς τα αντίδοτα και ό,τι άλλο χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις μια ισορροπημένη διατροφή.

  1. Ζήτα τη βοήθεια του ειδικού

Αν θεωρείς ότι μόνος/η σου δεν θα τα καταφέρεις με όλα αυτά, απευθύνσου σε έναν διατροφολόγο. Είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να σε συμβουλέψει σωστά σχετικά με το διατροφολόγιο που θα πρέπει να ακολουθήσεις. Είναι ανόητο να βρίσκουμε ή να δανειζόμαστε δίαιτες -ή ακόμα και διατροφές- φίλων και γνωστών μας, καθώς οι οργανισμοί δεν είναι οι ίδιοι και έχουν σαφώς διαφορετικές ανάγκες που μόνο ο διατροφολόγος μπορεί να διακρίνει.

  1. Ένταξε την άσκηση και τη γυμναστική στη ζωή σου

“Νος γιής ν σώματι γιε” έλεγαν οι πρόγονοί μας. Όσο βαρετό κι αν σου ακούγεται, είναι ο καλύτερος τρόπος για να κρατήσεις το σώμα σου σε φόρμα και να επιταχύνεις τη διαδικασία της απώλειας βάρους. Ξεκίνα με 10 λεπτά την ημέρα και σιγά σιγά αύξησε τον χρόνο εκγύμνασης. Τα αποτελέσματα θα σε ανταμείψουν. Αν πάλι δεν μπορείς μόνος σου, κάνε εγγραφή στο κοντινότερο γυμναστήριο (για να μην έχεις καμία δικαιολογία) και αφέσου στα χέρια των ειδικών. Αν δεν έχεις κίνητρο, βρες το αθλητικό outfit που σου ταιριάζει και είμαι σίγουρη πως δεν θα το φιλοσοφείς και πολύ πριν το γυμναστήριο. Ετοίμασε την τσάντα του γυμναστηρίου με ό,τι χρειάζεσαι -πετσέτα, νερό, μπάρα ενέργειας, ακουστικά, μια αλλαξιά ρούχων- φόρα τα καλά σου και έφυγες!

  1. Πιες νερό

Κλισέ αλλά δεν παύει να είναι αλήθεια. Κατέβασε μια εφαρμογή υπενθύμισης στο κινητό σου και προγραμμάτισε τον καθημερινό στόχο πρόσληψης νερού. Το ιδανικό είναι 3 λίτρα νερό ημερησίως. Αν σου ακούγονται πολλά, ξεκίνα με 2 λίτρα. Το δικό μου tip είναι να πίνεις μισό λίτρο με το πρωινό σου, ένα λίτρο με το μεσημεριανό σου, μισό με το απογευματινό και ένα με το βραδινό σου. Αν η ιδέα δεν σε εξιτάρει και πολύ, αγόρασε ένα μπουκάλι που σου αρέσει και έχε το συνέχεια μαζί σου ώστε να ξεγελάς τον εαυτό σου και να πίνεις νερό χωρίς να το σκέφτεσαι. Τα αποτελέσματα είναι ορατά μέσα και έξω.

  1. Μην παραλείπεις τα γεύματα

Πέντε γεύματα ημερησίως είναι ο χρυσός κανόνας για μια ισορροπημένη διατροφή. Ξεκίνα την ημέρα σου με ένα θρεπτικό πρωινό και πριν το μεσημεριανό, ξεγέλασε την πείνα σου με κάτι μικρό ώστε να μην πέσεις με τα μούτρα στο φαγητό. Το ίδιο θα πρέπει να κάνεις και πριν το βραδινό σου, το οποίο θα πρέπει να είναι πρωτεϊνικά πλούσιο ώστε να μην επιβαρύνεις τον οργανισμό σου με υδατάνθρακες που δεν θα καούν. Κάθε 2-3 ώρες είναι ένα καλό διάστημα να τρως τα γεύματά σου, ενώ το βραδινό σου θα πρέπει να καταναλωθεί 2 ώρες πριν κοιμηθείς. Να σημειωθεί, επίσης, ότι αν η μέρα σου περιλαμβάνει άσκηση, τα γεύματα θα πρέπει να είναι 6. Φάε κάτι μικρό μετά το γυμναστήριο όπως μια μπάρα δημητριακών, ένα γιαούρτι ή ένα φρούτο.

  1. Βάλε χρώμα στη ζωή σου με φρούτα και λαχανικά

Σκέψου τα φρούτα και τα λαχανικά που σου αρέσουν και μην αργείς! Προμηθεύσου τα εβδομαδιαία ώστε να προσλαμβάνεις καθημερινά τα οφέλη τους. Αν πάλι δεν σου αρέσουν και πολύ, μπορείς για ακόμη μια φορά να ξεγελάσεις τον εαυτό σου φτιάχνοντας ένα smoothie με φρούτα και λαχανικά της αρεσκείας σου. Βέβαια, κάθε γεύμα σου θα πρέπει να συνοδεύεται από σαλάτα και τα smoothie -και γενικότερα οι χυμοί- πρέπει να καταναλώνονται μόνο κατά τις πρωινές ώρες λόγω των θερμίδων που κρύβουν οι καρποί.

  1. Μην απογοητεύεσαι!

Αν διαπιστώνεις ότι η ζυγαριά σου είναι κολλημένη, μην τα παρατάς. Απευθύνσου στον διατροφολόγο σου ή και σε έναν ενδοκρινολόγο. Είναι πολύ πιθανό να χρειαστείς κάποιες εξετάσεις για να βρεθεί η αιτία που δεν χάνεις βάρος. Ωστόσο, να είμαστε και λογικοί και να μην περιμένουμε από την πρώτη εβδομάδα ραγδαία πτώση. Η διατροφή βοηθάει τον οργανισμό να χάνει σταδιακά βάρος και κυρίως πόντους που με την σωστή συντήρηση δεν θα επανέλθουν. Οπότε μείνε αισιόδοξος και μην ζυγίζεσαι καθημερινά αλλά μία φορά στις 10-15 μέρες.

  1. Διατροφή αλλά δεν θα πεθάνουμε κιόλας!

Φυσικά μπορείς μια στο τόσο να τρως και φαγητά ή γλυκά που σου αρέσουν αλλά δεν εντάσσονται στην διατροφή. Όρισε μια cheat day την εβδομάδα αν θέλεις κατά την οποία μπορείς να φας είτε ένα φαγητό με περισσότερες θερμίδες είτε ένα γλυκό.

Tip: Κάθε αρχή και δύσκολη αλλά η διατροφή θα πρέπει να γίνει τρόπος ζωής αν θέλουμε να είμαστε υγιείς μέσα και έξω. Να θυμάστε ότι μια συνήθεια για να γίνει συνήθεια απαιτεί 21 μέρες

Motivational Quote

Χρειάζονται 4 εβδομάδες για να δεις εσύ το σώμα σου να αλλάζει.

Χρειάζονται 8 εβδομάδες για να το παρατηρήσουν οι φίλοι και η οικογένειά σου.

Χρειάζονται 12 εβδομάδες για να το παρατηρήσουν όλοι οι υπόλοιποι.

Και να θυμάστε: «Ο επιμένων νικά»,