Σε ευκαιρία για δώρα σε ιδιώτες φίλους της μετέτρεψε την κρίση η κυβέρνηση, είπε ο ΣΥΡΙΖΑ

Ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζει ως σκάνδαλο πρώτου μεγέθους την ΠΝΠ που δίνει τη δυνατότητα σύναψης συμβάσεων με συγκεκριμένη εταιρεία χωρίς διαγωνισμό

Ως «σκάνδαλο πρώτου μεγέθους» χαρακτήρισε ο ΣΥΡΙΖΑ την «πρόσφατη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, την οποία αναδεικνύει το σημερινό πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών, με την οποία δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους φορείς του Δημοσίου που σχετίζονται με τον τουρισμό να συνάπτουν συμβάσεις με συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρεία χωρίς διαγωνιστικη διαδικασία».

«Είναι οφθαλμοφανές πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αποφασίσει να μετατρέψει την κρίση της πανδημίας σε ευκαιρία για να κάνει ‘δωράκια’, με τα χρήματα του ελληνικού λαού, στους ιδιώτες φίλους της και μάλιστα μέσω ΠΝΠ» ανέφερε ο ΣΥΡΙΖΑ, συμπληρώνοντας πως «όλα δείχνουν πως το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι το μοναδικό».

«Το θέμα με τα διαβόητα voucher για τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, ο διπλασιασμός της αποζημίωσης για τις ιδιωτικές ΜΕΘ εν μέσω πανδημίας ή το κονδύλι ύψους 30 εκατ. ευρώ για την πραγματοποίηση μοριακών ελέγχων από ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα αποτελούν καραμπινάτες περιπτώσεις διασπάθισης του δημόσιου χρήματος» σημείωσε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, συμπληρώνοντας: «Αν ο κ. Μητσοτάκης νομίζει πως όλα αυτά θα παραμείνουν στο σκοτάδι, είναι βαθιά γελασμένος. Θα λογοδοτήσει ακόμα και για το τελευταίο ευρώ που έχει δαπανηθεί εν μέσω της πανδημίας. Τα παιχνίδια εις βάρος του ελληνικού λαού προς όφελος λίγων κι εκλεκτών δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτά».

 

Η απάντηση του υπουργείου Τουρισμού

Αργότερα σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Τουρισμού απέρριψε τα περί μονοπωλίου στην τουριστική προβολή της χώρας, όπως καταγγέλλονται από την Εφημερίδα των Συντακτών και έδωσε πέντε απαντήσεις.

«Διαβάσαμε με έκπληξη το σημερινό πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών περί μονοπωλίου στην τουριστική προβολή της χώρας. Είναι κρίμα που ο ανώνυμος συντάκτης του άρθρου δεν επικοινώνησε μαζί μας γιατί θα είχε πάρει τις απαντήσεις στα ερωτήματα που με τόση αγωνία θέτει» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση. Ακολουθούν οι 5 απαντήσεις:

«Απάντηση πρώτη. Η συνεργασία του ιδιωτικού τομέα με το Υπουργείο Τουρισμού, ιδιαίτερα σε θέματα προβολής και διαφήμισης της χώρας  αποτελούσε προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης της ΝΔ. Απόφαση που  υλοποιείται στην παρούσα φάση και αποτελεί πρακτική  που εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε χώρες όπως η Γαλλία που ο φορέας προβολής της χώρας αποτελεί σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Απάντηση δεύτερη.  Η  συνεργασία Υπουργείου, ΕΟΤ, marketing Greece έχει ήδη δοκιμασθεί και έχει φέρει ως αποτέλεσμα  την πλατφόρμα #greecefromhome. Μια πλατφόρμα που χαίρει παγκόσμιας αναγνώρισης και εγκωμιαστικών σχολίων για την καινοτομία και την ανθρωποκεντρική της προσέγγιση.

Απάντηση τρίτη. Δε δημιουργείται κανένα μονοπώλιο – όπως ανησυχεί η Εφ.ΣΥΝ- αφού η Marketing Greece συνεργάζεται με εταιρείες της τουριστικής αγοράς για την υλοποίηση και την προώθηση της τουριστικής προβολής.  Πρωτοβουλίες που έχει πάρει ως τώρα όπως το discovergreece δείχνουν πως καινοτομεί και λειτουργεί πάντα υπέρ της τουριστικής ανάπτυξης.

Επομένως δεν πρόκειται για διαφημιστική εταιρεία αλλά για οργανισμό προβολής της χώρας που συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες, όπως ακριβώς και ο ΕΟΤ.

Απάντηση τέταρτη. Η εταιρεία – σε αντίθεση με όσα γράφει ο συγγραφέας του άρθρου – με βάση το καταστατικό της δεν είναι κερδοσκοπική.  Στηρίζεται σε δωρεές και συνεργασίες εταιρειών του τουριστικού κλάδου με σκοπό την προβολή προορισμών σε τοπικό κυρίως επίπεδο  με μόνο όφελος την προώθηση του τουρισμού και συνεπώς την ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων.

Απάντηση πέμπτη. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Marketing Greece συμπράττει με το Υπουργείο Τουρισμού. Συνέβη 2 φορές επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Το καλοκαίρι του 2015 για την καμπάνια happening now και την άνοιξη του 2019 για το Oh my Greece, με πραγματικά εξαιρετικά αποτελέσματα».

«Οι πρωτοφανείς συνθήκες που επικρατούν, επιβάλλουν τη δημιουργία ενός ενιαίου μηνύματος από το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τον ιδιωτικό τομέα, τους ΟΤΑ, τις Περιφέρειες. Η πρωτοβουλία αυτή υπηρετεί  τον σκοπό αυτό  και τίποτε άλλο. Υπηρετεί την ταχύτερη ανάκτηση του χαμένου εδάφους. Αυτό εξάλλου επιβάλλει το αίσθημα ευθύνης μας απέναντι στους 700.000 εργαζόμενους και τις δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις που εξαρτώνται από την επιτυχία της στρατηγικής μας για τον Τουρισμό. Η επιτυχία αυτή χωρίζει για καθέναν από αυτούς την ανεργία από την πρόσληψη» καταλήγει η ανακοίνωση.

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr