Σπίρτζης: Έπρεπε να γίνουν τα έργα στο «Μακεδονία» – Θα ολοκληρωθούν στην ώρα τους

«Εάν τα έργα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης δεν ολοκληρώνονταν, θα είχαμε κληθεί να επιστρέψουμε πάρα πολλά εκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

«Δεν βρίσκω τους λόγους που τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης δεν έπρεπε να ολοκληρωθούν, για να μη υπάρχει μία ταλαιπωρία τρίμην – τετράμηνη, που έτσι κι αλλιώς όλοι ξέραμε ότι θα υπάρχει, αν θέλαμε να το αναβαθμίσουμε», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, βουλευτής Β’ Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm».

Κληθείς να σχολιάσει την απόφαση αεροπορικών εταιρειών να μεταφέρουν την αφετηρία των πτήσεών τους από το αεροδρόμιο “Μακεδονία” σε άλλα αεροδρόμια, λόγων των έργων στον κεντρικό διάδρομο ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι δεν υφίσταται θέμα ασφάλειας για τις προ-απογειώσεις και «η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεκαετίες τώρα έχει δείξει μεγάλη υπευθυνότητα, ενώ διεθνείς οργανισμοί έχουν ελέγξει και τις διαδικασίες στα αεροδρόμιά μας».

«Τα έργα βεβαίως θα ολοκληρωθούν στην ώρα τους», διαβεβαίωσε ο υπουργός παρατηρώντας ότι «όταν μία εταιρεία, για τιμολογιακούς, δικούς της λόγους, επιθυμεί να μετακινήσει, είτε τον προορισμό της, είτε το βασικό αεροδρόμιο από όπου θέλει να δραστηριοποιείται, μπορεί να το επενδύσει με χίλιους λόγους».

«Λίγα χρόνια πριν τα ίδια ακριβώς είχαμε με άλλη εταιρεία στο αεροδρόμιο της Αγχιάλου, που έφυγε. Οι πραγματικοί λόγοι ήταν ότι δεν μπορούσε η Περιφέρεια να συνεχίσει να της δίνει διαφήμιση, προκειμένου να μεταφέρει πάρα πολλές πτήσεις στην Αγχίαλο. Τώρα έχουμε από άλλες εταιρείες το ίδιο φαινόμενο στη Θεσσαλονίκη, προφανώς έχουν μία δική τους οικονομική πολιτική», διευκρίνισε.

Σε ό,τι αφορά το έργο στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” ο υπουργός υπογράμμισε ότι «επιμέναμε να ολοκληρωθεί, καθώς είχαμε έναν αεροδιάδρομο, η υποδομή του οποίου είχε κατασκευαστεί τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο».

«Στις εργασίες που κάναμε βρήκαμε χιλιάδες βόμβες, που προέρχονταν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, στο υπέδαφος του αεροδρομίου. Σε κάθε βήμα που κάναμε στα έργα υπήρχε ειδική μονάδα του στρατού (Μονάδα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς -ΤΕΝΞ), να απενεργοποιεί και να βγάζει το πολεμικό υλικό, που υπάρχει εκεί 70 χρόνια.

Είναι προφανές ότι δεν μπορεί η Θεσσαλονίκη -που εξυπηρετεί αυτό το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική και άλλους τουριστικούς προορισμούς της Βόρειας Ελλάδας- να μην έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες, σε σχέση με τα αεροπλάνα που μπορούν να προσγειωθούν και να απογειωθούν, άρα και τις κατάλληλες υποδομές στον αεροδιάδρομό της», εξήγησε.

Επισήμανε, ακόμη: «Εάν τα έργα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης δεν ολοκληρώνονταν, θα είχαμε κληθεί να επιστρέψουμε πάρα πολλά εκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μιας και τα έργα αυτά είναι συγχρηματοδοτούμενα».