Τι πρέπει να προσέχουμε στην άσκηση και την διατροφή μας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες

Επιμέλεια: Βιβή Κοτσαπουϊκίδου

Το καλοκαίρι είναι η αγαπημένη εποχή για πολλούς από εμάς. Ξεκούραση και διακοπές είναι το καλύτερο «χάπι» μετά από ένα γεμάτο χειμώνα, γεμίζοντας μπαταρίες για τον επόμενο. Η χαλάρωση είναι ο απόλυτος στόχος με τις συνήθειες μας να αλλάζουν και το πρόγραμμά μας να χαλαρώνει. Τι πρέπει να προσέχουμε, λοιπόν, σε ότι αφορά την άσκηση και την διατροφή μας;

«Όσο πλησιάζουν οι καλοκαιρινοί μήνες και η θερμοκρασία ανεβαίνει, είναι καλό να προτιμάμε ελαφριά και μικρά  γεύματα, τροφές εύπεπτες και αντιοξειδωτικές, φρούτα και λαχανικά (με μέτρο πάντα), τσάι καθώς και χυμούς που να μην περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα. Είναι μια καλή ευκαιρία να γίνει πιο εντατική η παρουσία στο γυμναστήριο με έμφαση στην αερόβια άσκηση! Το καλοκαίρι είναι καλό να αποφεύγουμε βαριά φαγητά, που περιέχουν σάλτσες και πολλά μπαχαρικά και βέβαια τηγανιτά και άλλα λαδερά», μας εξηγεί η Ελένη Αγγελιδάκη, απόφοιτη Σ.Ε.Φ.Α.Α..

Πέρα από την διατροφή και η άσκηση παίζει σημαντικό ρόλο στην ζωή μας, αποκτώντας διαφορετικές μορφές το καλοκαίρι. « Τους καλοκαιρινούς μήνες εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία για άσκηση στη φύση και ό,τι αυτή περιλαμβάνει, ορειβασία- πεζοπορία, outdoor activities, aqua fitness καθώς και ελεύθερη κολύμβηση, μια απλή βόλτα με το ποδήλατο κλπ. Τα water sports, επίσης, απευθύνονται στις περισσότερες ηλικίες και με την κατάλληλη καθοδήγηση είναι ασφαλή και διασκεδαστικά» συνεχίζει η Ελένη. 

Τι γίνεται όμως με την «απόλυτη» δραστηριότητα του καλοκαιριού, που δεν είναι άλλη από την κολύμβηση; «Το κολύμπι είναι ένα είδος γυμναστικής που δεν επιφέρει επιβάρυνση των αρθρώσεων, είναι πολύ καλό για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, υπέρβαρους αλλα και μεσήλικες που δεν βρίσκουν ενδιαφέρον το γυμναστήριο. Ένα 45’ την ημέρα είναι ιδανικό».

Ένα από συνηθέστερα «προβλήματα» για τους διατροφολόγους και τους γυμναστές, λίγο πριν ή και κατά την διάρκεια των θερινών μηνών είναι η γρήγορη απώλεια βάρους που πολλές φορές οδηγεί σε εξαντλητικές δίαιτες. «Όλοι σχεδόν έχουμε δοκιμάσει δίαιτες εξαντλητικές, προσωπικά έχω στραφεί πολλές φορές σε ‘δίαιτες εξπρές’, που είχαν άμεσα αποτέλεσμα, αλλά προκαλούσαν ατονία, αδυναμία στην προπόνηση, δεν υπήρχε όρεξη για δουλειά. Μέσα από όλα αυτά μαθαίνεις τι σου κάνει πραγματικά καλό στην υγεία. Προτείνω λοιπόν να εμπιστευτείτε έναν ειδικό διατροφολόγο για μια ισορροπημένη διατροφή χαμηλή σε θερμίδες, που να περιέχει όλες τις κατηγορίες τροφών.Συχνά έρχονται στο γυμναστήριο και μας ζητούν να χάσουν άμεσα κιλά για να προλάβουν να βγουν στην παραλία ιδιαίτερα τα κορίτσια», μας λέει η Ελένη Αγγελιδάκη.

«Οφείλεις να αγαπάς το σώμα σου όπως είναι και να το φροντίζεις όλο το χρόνο για να νιώθεις όμορφα μέσα σε αυτό και να είσαι υγιής. Στην παραλία έχει το δικαίωμα να βγαίνει κάθε άνθρωπος, το σημαντικότερο είναι να καλλιεργήσεις την αυτοπεποίθηση σου και το πως βλέπεις εσύ τον εαυτό σου!», συμπληρώνει η Ελένη.

 

 Ελένη Αγγελιδάκη, Απόφοιτος Σ.Ε.Φ.Α.Α.

 

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Ελένη στο mail: elena_age2008@hotmail.com