Οι 4+1 τροφές που συμβάλλουν στη μείωση του άγχους

Της Δέσποινας Σκερλέτη

Οι γιατροί και γενικότερα οι ειδικοί, με σκοπό την εξάλειψη του άγχους, καταφεύγουν συχνά σε θεραπείες ομιλίας, συμπεριφοράς, καθώς και σε χορηγήσεις φαρμάκων. Ωστόσο, έρευνες ειδικών αποδεικνύουν πως ορισμένες τροφές και ροφήματα μπορούν να συντελέσουν στην καταπολέμησή του. Αυτές είναι:

Γιαούρτι

Το γιαούρτι εμπεριέχει υγιή βακτήρια, γαλακτοβακίλλους και μπιφιδοβακτήρια. Έρευνες αποδεικνύουν ότι αυτά τα βακτήρια και τα προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση, έχουν θετικές επιδράσεις στην υγεία του εγκεφάλου. Πρόσφατη ανασκόπηση φανερώνει πως ίσως το γιαούρτι να παράγει αντιφλεγμονώδη δράση στο σώμα, καθώς και πως η χρόνια φλεγμονή μπορεί να είναι εν μέρει υπεύθυνη για το άγχος, και την κατάθλιψη. 

Αβγά

Τα αβγά είναι μία εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, περιέχουν τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός για να αναπτυχθεί και ο κρόκος τους είναι πλούσιος σε βιταμίνη D. Ενέχουν τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που συντείνει στη δημιουργία σεροτονίνης, η οποία με τη σειρά της βοηθά στη ρύθμιση της διάθεσης και της συμπεριφοράς, του ύπνου και της μνήμης. Υποστηρίζεται επιπροσθέτως, πως η σεροτονίνη βελτιώνει την εγκεφαλική λειτουργία και καταπραΰνει το άγχος. 

Πράσινο Τσάι

Το ρόφημα αυτό περιέχει θεανίνη, ένα αμινοξύ το οποίο βρίσκεται στα φύλλα τσαγιού. Η συγκεκριμένη ουσία θεωρείται ότι ενέχει χαλαρωτικά και ηρεμιστικά αποτελέσματα και μπορεί να αυξήσει την παραγωγή σεροτονίνης και ντοπαμίνης, οργανικών ενώσεων που ευθύνονται για την ηρεμία του σώματος. Από έρευνα του 2017, διαπιστώθηκε ότι 200 γραμμάρια θεανίνης, αύξησαν τη χαλάρωση και μείωσαν ταυτόχρονα την ένταση και το στρες σε έναν ανθρώπινο οργανισμό. 

Χαμομήλι

Το χαμομήλι χρησιμοποιείται παγκοσμίως ως αφέψημα και φάρμακο, λόγω των αντιφλεγμονωδών, αντιοξειδωτικών και χαλαρωτικών ιδιοτήτων του. Βάσει ερευνών, έχει, μεταξύ άλλων, ηρεμιστικές και τονωτικές ιδιότητες, αποβάλλει την αϋπνία και ωφελεί χρόνια νοσήματα. Ιδανική, κατά την παρασκευή του ροφήματος, είναι η προσθήκη δυόσμου ή μελιού. 

Μαύρη Σοκολάτα

Σύμφωνα με μελέτες, η μαύρη σοκολάτα και το κακάο μπορούν να βελτιώσουν τη διάθεση. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε τρυπτοφάνη, την οποία το σώμα μετατρέπει σε νευροδιαβιβαστές που ενισχύουν τη διάθεση, όπως η σεροτονίνη στον εγκέφαλο. Σε έρευνα του 2014, 40 γραμμάρια μαύρης σοκολάτας συνέβαλαν στη μείωση του στρες σε φοιτήτριες. Η μαύρη σοκολάτα είναι επίσης πηγή μαγνησίου. Αναφορικά, η κατανάλωση μαγνησίου σε περίοδο δίαιτας, ελαττώνει τα συμπτώματα και τις πιθανότητες κατάθλιψης. 

 

 

Πηγές Φωτογραφιών: https://www.thespruceeats.com, https://food.ndtv.com, https://blog.ijugaad.com, https://twitter.com/LoriShemek, https://www.splendidtable.org