Athens Bar Show 2018: Ο παράδεισος του bar σε δύο ημέρες

Ρεπορτάζ & Φωτογραφίες: Βιβή Κοτσαπουϊκίδου

Για ένατη χρονιά πραγματοποιήθηκε το μοναδικό Athens Bar Show, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, στις 6 και 7 Νοεμβρίου. Περισσότερες από 50 εταιρείες και 500 brands, μοναδικές εικόνες, γεύσεις και αρώματα μας «κράτησαν» για ώρες στον ίδιο χώρο, γνωρίζοντας εταιρείες και ανθρώπους από όλο τον κόσμο, με ένα κοινό σημείο: την αγάπη τους για το bar!

Τι είναι το Athens Bar Show;

“Το  Athens Bar show είναι η μεγαλύτερη ετήσια εκπαιδευτική έκθεση της Ελλάδας για όλους τους  επαγγελματίες του bar industry και διοργανώθηκε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, φέτος για 9η συνεχόμενη χρονιά. Ο κύριος στόχος της έκθεσης είναι η εκπαίδευση των bartenders, Bar- Managers και γενικότερα των επαγγελματιών του κλάδου. Για δύο ημέρες συγκεντρώνουμε και ‘αναδεύουμε’ ανθρώπους με τη δημιουργικότητα τους, νέες γνώσεις,  εμπειρίες, προϊόντα και τεχνογνωσία από την εγχώρια και διεθνή αγορά. Το αποτέλεσμα είναι μια έκρηξη έμπνευσης που τροφοδοτεί τη δημιουργικότητα και καινοτομία του κλάδου για έναν ολόκληρο χρόνο. Με κοινό παρονομαστή τον επαγγελματισμό, τη δίψα για γνώση και τη θέληση για εξέλιξη δημιουργούμε κάθε χρόνο ένα Athens Bar Show καλύτερο από τα προηγούμενα” εξηγεί στο Newn.gr, ο Γιάννης Σημαντήρας, συνιδιοκτήτης της Bar Academy και συνδιοργανωτής του Athens Bar Show.

Οι επισκέπτες, οι οποίοι προέρχονταν κυρίως από τον χώρο του bar, είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν μοναδικά κοκτέιλ για όλα τα γούστα, αλλά και απλά ποτά και αναψυκτικά, με τζιν, ουίσκι, τεκίλα, βότκα και ότι άλλο κανείς μπορεί να φανταστεί.

Στις δύο αυτές ημέρες πραγματοποιήθηκαν πάνω από 70 σεμινάρια και workshops με θέματα που απασχολούν τον σύγχρονο επαγγελματία, από 90 διεθνείς και εγχώριους διακεκριμένους ειδήμονες του κλάδου γύρω από το bar, τους bartenders και τα ποτά.

«Η εξέλιξη που βλέπω (στα εννιά χρόνια του bar show) πηγάζει από τους ίδιους τους επαγγελματίες. Οι άνθρωποι έχουν όλο και περισσότερο μεράκι, δίψα, και επιθυμία για βελτίωση – αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν ακόμη περισσότερα να μάθουν και είναι πρόθυμοι να πειραματιστούν. Η Ελλάδα, τα ελληνικά bars και η ελληνική bar κουλτούρα εξάγουν καινοτομία και έμπνευση και αυτό έχει αναγνωριστεί πλέον σε παγκόσμια  κλίμακα!

Φέτος είμαστε και ποσοτικά ευχαριστημένοι από την προσέλευση του κόσμου σε σχέση με πέρυσι και τις προηγούμενες χρονιές, αλλά και ποιοτικά  είμαστε ακόμα πιο αναβαθμισμένοι. Οι εκθέτες είναι κατά 30% περισσότεροι από πέρσι και κάποιοι ήρθαν απευθείας από το εξωτερικό», συμπληρώνει ο κύριος Σημαντήρας.

Το ελληνικό βερμούτ

Στο Athens Bar show πολλές ελληνικές εταιρείες έδωσαν το παρών, δίνοντας στους καταναλωτές την ευκαιρία να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν ελληνικά προϊόντα, που ίσως δεν συναντούν συχνά στην αγορά.

Χαρακτηριστικό  παράδειγμα είναι το  Vermood Vermouth Bianco και το Vermood Vermouth Rosso, τα οποία μας σύστησε ο Αργύρης Οικονομάκος, brand Manager BM Premium Beverages και συνιδιοκτήτης VERMOOD & JUNIQUE «Το vermood φέτος κλείνει 2 χρόνια. Είχαμε ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2016. Είναι μια ιδέα που είχαμε για κάτι διαφορετικό, γιατί στην Ελλάδα ούτως ή άλλως βγαίνουν πάρα πολλά βότανα και πράγματα που χρησιμοποιούνται στα βερμούτ. Επειδή υπάρχουν πάρα πολλά προϊόντα εισαγωγής, θέλαμε να δώσουμε μια Ελληνική νότα. Οι διαφορές που έχουμε με τα υπόλοιπα βερμούτ,  είναι ότι δεν χρησιμοποιούμε καθόλου ζάχαρη. Σαν γλυκαντική ουσία, χρησιμοποιούμε μέλι ελληνικό. Χρησιμοποιούμε βότανα, τα οποία είτε τα έχουμε σε δικές μας εκτάσεις, οπότε τα περισσότερα είναι φρέσκα, δεν έχουν περάσει χρόνια και ζαμάνια σε σακούλες, σε αποθήκες και δεν έχουν να δώσουν πλέον αρώματα, οπότε όλα είναι φρέσκα, δίνουν τα λάδια τους, που βγάζουνε όταν στεγνώνουνε. Είναι μια πολύ φυσική διαδικασία. Τα κρασιά πάλι είναι ελληνικά. Χρησιμοποιούμε Μοσχάτο σε κάποια και μαυροδάφνη σε κάποια άλλα.»

Για την ανταπόκριση του κόσμου στο ελληνικό προϊόν: « Ενδιαφέρονται! Χαίρονται που βγαίνει κάτι τέτοιο.» « Χρησιμοποιείται σιγά σιγά, ανεβαίνει και προμοτάρεται από πολύ κόσμο. Έχει ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια πάλι η ελληνοποίηση, οπότε όλοι ζητάνε τα ελληνικά προϊόντα  και είναι μια αγορά που ανεβαίνει. Βέβαια η μεγάλη μας αγορά είναι κυρίως το εξωτερικό, που ήδη υπάρχουμε, γιατί εκεί εκτιμάνε λίγο περισσότερο το ελληνικό στοιχείο για κάποιο λόγο. »

Όσο για το μέλλον μας αποκάλυψε «Θα δούμε κάποια άλλα καινούργια προϊόντα, όπως είδαμε τώρα τα bitters τα ελληνικά που βγήκαν. Δεν θέλω να πω πάρα πολλά, αλλά θα είναι πάλι υποπροϊόν κρασιού, θα είναι κάποιο αμάρο, θα είναι περίπου κάτι τέτοιο σε στιλ, αλλά θα ξέρετε του χρόνου. »