Formula 1: Με… πατημένο το γκάζι για μια συναρπαστική σεζόν!

Του Γιώργου Μπαϊράμη

Η επανέναρξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 είναι γεγονός. Δέκα ομάδες και είκοσι οδηγοί ρίχνονται στην μάχη… της ασφάλτου σε έναν μαραθώνιο 21 αγώνων που εκκινεί την Κυριακή στο Άλμπερτ Παρκ της Αυστραλίας και ολοκληρώνεται στις 1 Δεκεμβρίου στην Γιας Μαρίνα του Άμπου Ντάμπι.

Το φετινό πρωτάθλημα αναμένεται άκρως ανταγωνιστικό αν κρίνουμε από τα πεπραγμένα των ομάδων στην χειμερινή διακοπή αλλά και τις αλλαγές στους κανονισμούς. Η πρωταθλήτρια Μερσέντες διατήρησε την περσινή επιτυχημένη συνταγή με τους Χάμιλτον και Μπότας, βάζοντας πλώρη για το 6/6 στην νέα υβριδική εποχή για το άθλημα, που ξεκίνησε το 2014. Για την Φεράρι η φετινή σεζόν θα είναι ένα δυνατό crash test για να αποδείξει ότι οι περσινές αστοχίες ήταν απλά μια κακή παρένθεση και με τους Σεμπάστιαν Φέτελ και το «νέο αίμα» Σαρλ Λεκλέρκ η ομάδα του Μαρανέλο ευελπιστεί στο πρώτο της πρωτάθλημα από το 2008.

Από κοντά και η Ρεντ Μπουλ που έχει αρκετές φιλοδοξίες για το 2019 βάσει των όσων διαρρέουν από ανθρώπους της, οι οποίοι τονίζουν ότι πάνε για τουλάχιστον 5 νίκες φέτος. Ο ταλαντούχος αλλά… θρασύς Μαξ Φερστάπεν πήρε προαγωγή μετά την φυγή του Ντανιέλ Ρικιάρντο από την ομάδα και καλείται να αναστήσει ξανά τους Αυστριακούς. Παρτενέρ του ο Πιέρ Γκασλί ο οποίος πέρυσι έτρεχε για την θυγατρική της Ρεντ Μπουλ, την Τόρο Ρόσο και φέτος βουτάει αμέσως στα βαθιά.

Η επανάσταση της Ρενό φαίνεται πως θα έχει ως αφετηρία την τρέχουσα σεζόν. Κάνοντας το μπαμ με την απόκτηση του Ντανιέλ Ρικιάρντο και έχοντας στο ενεργητικό της τον Νίκο Χούλκεμπεργκ, οι Γάλλοι διαθέτουν ένα από τα πιο ισχυρά δίδυμα στο grid. Κάτι που μας προμηνύει ότι στο φετινό πρωτάθλημα η ιστορική ομάδα δεν θα έχει ρόλο κομπάρσου.

Στο μέσον της βαθμολογίας αναμένεται να δούμε τις Mclaren, Haas και Alfa Romeo, η οποία επέστρεψε στην F1 ως εργοστασιακή ομάδα (πέρυσι αγωνιζόταν ως sauber) και θέλει να αφήσει το στίγμα της μετά και την κίνηση να εντάξει στο δυναμικό της τον πολύπειρο Κίμι Ράικονεν.

Ενδιαφέρον όμως θα έχει και το επίπεδο ετοιμότητας των Toro Rosso και Williams που ψάχνουν τα πατήματά τους. Στα σημαντικά και η επιστροφή του Ρόμπερτ Κουμπίτσα στη Formula 1 με την ομάδα της Williams, έπειτα από οκτώ χρόνια αποχής και μια μεγάλη περιπέτεια υγείας αφού λίγο έλειψε να χάσει το χέρι του σε ατύχημα που είχε σε αγώνα ταχύτητας.

Αλλαγές για τη βελτίωση του θεάματος και την τόνωση της ανταγωνιστικότητας

Οι διορθωτικές κινήσεις της FIA στους κανονισμούς τη φετινή σεζόν ίσως αλλάξουν τα δεδομένα σε πολλούς τομείς. Η ανάγκη που δημιουργήθηκε για περισσότερες προσπεράσεις την οδήγησαν στην απόφαση να αναπροσαρμόσει λίγο τον σχεδιασμό των μονοθεσίων. Οι αλλαγές σε μπροστινή πτέρυγα, αεροδυναμικά βοηθήματα και η επιπλέον αποδοτικότητα έως και 25% στο DRS, αυξάνει τις πιθανότητες για περισσότερες προσπεράσεις. Ακόμα και να μην επηρεάσει άμεσα την δυναμική των ομάδων σίγουρα θα βοηθήσει στην αύξηση του θεάματος.

Επιπλέον η Παγκόσμια ομοσπονδία προχώρησε σε μια νέα καινοτομία όσον αφορά το σύστημα βαθμολόγησης. Βάσει του νέου κανονισμού ο οδηγός με τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα θα ανταμείβεται με ένα βαθμό επιπλέον σε μια προσπάθεια να αυξηθεί το ενδιαφέρον για τον αγώνα καθ’όλη την διάρκειά του και να μην καταφεύγουν οι οδηγοί σε τακτικές συντήρησης των ελαστικών. Να σημειωθεί βέβαια ότι αυτό ισχύει μόνο αν ο εκάστοτε ταχύτερος οδηγός του γκραν πρι βρίσκεται στην πρώτη βαθμολογούμενη 10αδα.

Στο «κυνήγι» του Σουμάχερ!

Στη μάχη του πρωταθλήματος των οδηγών τα φώτα θα στραφούν για ακόμα μία χρονιά πάνω στους Χάμιλτον και Φέτελ. Ο Βρετανός μετά τα δύο σερί πρωταθλήματα φιλοδοξεί να φτάσει στον 6ο του Παγκόσμιο τίτλο που θα τον φέρει μια ανάσα από τον θρύλο του αθλήματος Μίκαελ Σουμάχερ ο οποίος έχει 7, με τον μεγάλο του αντίπαλο να δηλώνει πιο αποφασισμένος από ποτέ για το πρώτο του πρωτάθλημα με τους τιφόζι και 5ο συνολικά στην καριέρα του. Μπότας, Φερστάπεν και Ρικιάρντο θα δώσουν τις δικές τους μάχες για να μείνουν κοντά στα δύο top ονόματα του grid ενώ αναμένουμε με ενδιαφέρον τον ρόλο, την πορεία αλλά και τις δυνατότητες του νεοφερμένου Σαρλ Λεκλέρκ με τα χρώματα της Ferrari.