“Περί metaverse”

Άρθρο γνώμης του Δημήτρη Ζαγκάκη, Ελεύθερος Επαγγελματίας MSc in eBusiness & Digital Marketing

Γιατί αυτό που είπε ο ΓΑΠ για την αυτοδιαχείριση των δεδομένων στο Facebook είναι όχι απλά λαϊκισμός αλλά και επικίνδυνο για την κοινωνία.

Επίσης είναι μια συζήτηση που έχει ανοίξει εδώ και καιρό και μεγάλωσε με την παρουσίαση του metaverse.

Ας δούμε λίγο το μοντέλο που υπάρχει αυτή τη στιγμή.

Αν μπούμε σε μοντέλο αυτοδιαχείρισης τι θα σημαίνει αυτό;

Το Facebook θα πρέπει να αξιολογεί τον κάθε χρήστη. Επιχείρηση είναι, μη το ξεχνάμε.

Όταν ρώτησαν τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ στο κογκρέσο το 2018 πως παραμένει δωρεάν το facebook η απάντηση του ήταν σαφής:

«Πουλάμε διαφημίσεις.»

Δεν έχει την ίδια διαφημιστική αξία λοιπόν σαν χρήστης ένας 40αρης που αγοράζει συνεχώς πράγματα μέσω Ίντερνετ με ένα ηλικιωμένο που φορτώνει τους σέρβερ με εικόνες από τριαντάφυλλα που αναβοσβήνουν.

Οπότε θα φτιαχτεί μια κλίμακα όπου ο καθένας θα αμείβεται. Το «κομμάτι από το κέρδος» που είπε ο ΓΑΠ, καθώς ο καθένας μας δεν «επενδύει» το ίδιο.

Αντίστοιχα όμως και ένας «τιμοκατάλογος» υπηρεσιών.

Θέλεις μηνύματα;

Θέλεις περισσότερες από 2 αναρτήσεις / βδομάδα;

Θέλεις φωτογραφία εξωφύλλου;…

Που θα οδηγήσει αυτό το μοντέλο;

Στο συνδρομητικό Facebook.

Και στην μάχη της κοινωνίας να δειχθεί (ακόμη) περισσότερο, τώρα όμως και για να ξεκλειδώσει επιπλέον λειτουργίες.

Αυτό που λέει ο ΓΑΠ δίνει την εντύπωση ότι ο καθένας μας που διατηρεί ένα προφίλ «δικαιούται» ένα μέρισμα από τα κέρδη του οργανισμού ενώ στην πράξη θα κυνηγάει τα likes για να γλιτώσει την συνδρομή.

Το Libra, πλέον Diem που υπάρχει ήδη.

Αυτή η ατζέντα λοιπόν είναι η ατζέντα του Facebook εδώ και καιρό που έχει ως στόχο την μεγιστοποίηση του κέρδους του.

Και καλά κάνει.

Δεν πρέπει όμως να είναι η ατζέντα ενός σοσιαλδημοκρατικού κόμματος.